Wednesday, September 05, 2007

where, oh where has my little blog gone...

oh where oh where could it be?


Oh, wait. Cool! I see where blogger has added a video option. You go Bloggy boi!


This massive career change has really consumed me hook, line, and sinker... I am realizing self-care isn't just nice, it's survival. This new job is really, really stressful and I have to really practice active relaxation techniques and make sure I eat right, exercise---or, ka-pow!!! But, somehow I love this job more than anything I have ever done...weird.

Anyway (deux).

Gotta take Grayson to the university vet school for an echocardiogram tomorrow morning. He's kitty no. 2 falling into the category of heart failure. Atticus is still going strong, but now Grayson, who has an enlarged aortal arch, is starting to develop a chronic cough and continued tachycardia. I'm afraid we're going to lose a couple of critters this year, which I can't even fathom going through that all over again...

One very interesting proposition I made to my husband the other day-- "You know, I need to really take better care of myself, get this extra weight off I've packed on during graduate school...say, if I get down to 149 pounds, you can book a trip to Paris...*snicker*"

To my surprise, he agreed. I clarified immediately that we were talking about THIS PARIS and not THIS PARIS.

Yep, he said he would walk straight to his computer and book the trip if I got healthy and reached 149. I am currently 181(ugh).

He established the rules of deflabulation:
1) I can't starve myself (or cut off necessary limbs for instant weight reduction).
2) I have to eat right.
3) I have to exercise.

In other words, I have to get healthy the old fashioned way--the only way that works.

This all came about after I had a meltdown after an extremely stressful family session that was quite toxic. I thought I had debriefed enough with a colleague, but au contraire, as I was to find out...after I got home, up came some bubblin' crude...

oil, that is...otherwise known as a stressed-out meltdown.

THUS, Operation Glue Your Shit Back Together was initiated. The payoff is quite nice:
1) lower blood pressure
2) reasonable cholesterol
3) less junk in my trunk
4) and a frickin' trip to France

Damn. I'm feeling downright lucky.


  © Blogger template 'BrickedWall' by 2008

Jump to TOP